Driftsmeddelanden
Driftsmeddelanden
Serviceavbrott i Watson 7.2.2017 kl. 9.00–11.00
Serviceavbrott i Watson 7.2.2017 kl. 9.00–11.00
Vi utför service i bakgrundssystemen till Watson, så det är avbrott i tjänsten tisdag 7.2.2017 kl. 9.00–11.00.
Vi beklagar de olägenheter som avbrottet eventuellt medför.
Servicearbete 1.2.2017
Servicearbete 1.2.2017 03.00 - 06.00
Vi förbättrar nätverket på området Dalsbruk-Söderlångvik-Kasnäs 1.2.2017 03.00 - 06.00. Detta inverkar på samtliga abonnenter på området.
Vi beklagar de störningar arbetet förorsakar.
Windows 10 nätverks problem
Efter en uppdatering 7.12 i windows 10 har det uppkommit nätverksproblem dvs man slipper inte på internet. Detta problem torde lösas med att i start menyn välja omstart så att maskinen startar om.
Datasäkerhetsproblem i Zyxel-modem, omstart av modemet korrigerar situationen
Det har konstaterats datasäkerhetsproblem med Zyxel-modem runt om i världen, med kan finnas även Kimito Telefons kunders enheter. Åtgärder har vidtagits enligt Kommunikationsverkets rekommendationer för att hindra ev. problem. Vi ber alla kunder som använder Zyxel-modem att starta om modemet, för att åtgärda datasäkerhetsproblemet.
Tilläggsuppgifter finns på Kommunikationsverkets hemsida:
https://www.viestintavirasto.fi/sv/cybersakerhet/varningar/2016/varoitus-2016-04.html
Felmeddelande
*Felmeddelande* Störningar i watson tjänsten. Felet undersöks som bäst. Felet påverkar live-tv och bandning.
Kabel av
Watson- tjänsten fungerar ej föt tilfället! Detta pga av att en kabel är av mellan Salo och Bjärnå. Vi meddelar när felet är åtgärdat.
Watson uppdatering
Till kännedom. En server förnyas i Watson-tjänsten 21.11.2016 kl.9.00. Detta kräver inga åtgärder av användaren.
Tekniska problem på lördagkvällen
Lördagens tekniska problem med Watson är åtgärdat, men under kommande vecka kan ännu korta avbrott förekomma pga servicearbeten.
Vi beklagar förekomna oangelägenheter.
Watson problem
Problem med Watson tjänsten, lösning under arbete.
Avbrott i TV-tjänsterna på onsdagen 2.11. under förmiddagen
I Watson-tjänstens bakgrundssystem utförs servicearbeten, som orsakar tjänsteavbrott på onsdagen 2.11.2016 kl. 9.00–10.00.
I serviceavbrottet åtgärdas felet, som orsakat problem i vissa kunders inspelningar (bilden hakar upp sig).
Under denna tidpunkt kan Watson-tjänsten inte användas och inspelningar kan heller inte göras.
Vi beklagar olägenheten som servicearbetena eventuellt orsakar